I seguim amb el Pla de transició a primària...

D'entre els objectius que figuren en el nostre Pla de transició a primària avui en destacam quatre en concret:

  • Facilitar la transició adequada i l'adaptació de l'alumnat als canvis produïts en el context escolar.
  • Promoure la coordinació entre les mestres d'Infantil i Primer Cicle de Primària.
  • Realitzar activitats que facilitin l'apropament a l'alumnat i desenvolupin la seva confiança.
  • Cohesionar el projecte pedagògic o la manera de fer d’ambdós cicles. Cercar punts en comú i potenciar-los.

És, idò, en aquesta direcció, que programam activitats perquè els fillets i filletes que ara tenen cinc i sis anys vagin familiaritzant-se amb el que el viuran el curs que ve. I perquè l'expectació que aquest canvi genera sigui sempre en positiu.




Fa un parell de setmanes vam pujar al pis de dalt, a l'ambinet de BIOS del grup dels MITJANS, que també és l'espai del grup de 2n de primària. Tres fillletes de segon (na Martina, na Pilar i na Katerina) i na Mónica, la seva tutora, ens van oferir una bona estona de conta-contes a les fosques, il·luminats amb llum blava. Moltíssimes gràcies per aquest regal!







Per altra banda, el divendres passat, els grups de 5 i 6 anys i el de 1rB van compartir una altra bona estona de jocs matemàtics. Ens vam organitzar en grups heterogenis d'edat i el resultat va ser molt positiu. Ells ens van mostrar dos jocs que noltros no coneixíem i, noltros, dos jocs de la nostra aula. (Moltes gràcies també al grup de 2n per ensenyar-nos el que ja sabeu i heu practicat més temps! No oblideu que sou un dels nostres referents.)

No creieu que és més motivador mesclar-nos en diferents activitats? 
Des del meu punt de vista i experiència, mesclar-nos ens serveix: 
  • Per obrir-nos a noves relacions
  • Per aprendre a comunicar-nos de forma més assertiva
  • Per respectar les diferències
  • Per descobrir que tenim diferents estils d'aprenentatge
  • Per crear vincles amb qui potser mai havíem imaginat
  • Per connectar idees, maneres de fer i coneixements
  • Perquè les mestres cerquem maneres d'arribar a tot l'alumnat i reflexionem sobre com millorar la nostra pràctica educativa
  • Etc. 
Les dues activitats que aquí us presentam, i d'altres que hem anat publicant, tenen molt a veure amb els 7 Principis de l'Aprenentatge, d'entre els quals, de moment, em queden clars els següents:  
  1. L'alumnat ha de ser el centre de l'aprenentatge
  2. l'aprenentatge és un procés de naturalesa social
  3. Les emocions formen part integral de l'aprentatge

   Continuarà....



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Llimones i romanescus

FAMILY ENGLISH SESSIONS